Общи условия
Използвайки уеб старницата на Solarshop-bg.com се приема , че приемате и сте съгласни с долните Общи условия за покупко-продажба.
Този документ съдържа Общи условия на договор за покупко-продажба от разстояние между "СОЛАРШОП" ЕООД гр.Пазарджик, което е наричано по-долу за краткост „Продавач", от една страна и лицето, което се е съгласило се с Общите условия, наречено долу за кратко "Клиент", от друга във връзка с заявяването и закупуването на предлаганите чрез тази уеб-страница /уебсайт- електронен магазин, електронен магазин, интернет страницата/ продукти от Продавача.
Настоящите Общи условия са достъпни в Интернет.
След изразяване на съгласие с Общите условия Клиентът би могъл да извършва валидни заявки за покупки на предлаганите чрез уеб-страницата продукти, счита се за обвързан с клаузите на Общите условия и се задължава да ги спазва.
1. Означения:
При тълкуването и прилагане на настоящите Общи условия, посочените по-долу термини и изрази имат следното значение:
1.1. „Уебсайт/интернет страница/уеб-страница/инетрнет магазин" е обособено място в Интернет мрежата, достъпно чрез адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображения или други материали и ресурси.
1.2. „Соларшоп" ЕООД е търговското дружество, със седалище, адрес на управление и кореспонденция в гр. Пазарджик, С.Врачански 9, e-mail: info@solarshop.bg, тел. 0879/410 010
. Адрес за креспонденция: Пазарджик, ул.Д.Дебелянов 5.
1.3. Този интернет магазин и обособена част виртуален информационен ресурс в Интернет за продажба на стоки от разстояние, които се доставят след изричното им заявяване от страна на Клиента.
1.4. „Клиент" или "Потребител" е физическо лице над 18г. или юридическо лице, което желае да закупи стоки от интернет страницата на Продавача и се съгласява с настоящите Общи условия.
1.5. Производител е всяко физическо или юридическо лице, което по занятие произвежда стоки в завършен вид или съществено променя или преправя стока с оглед пускането й на пазара или се представя за производител, като поставя върху стоката, опаковката й или върху техническата или търговската документация за нея своето име или фирма, свой производствен или друг отличителен знак.
1.6. „Опаковки" са съдове и всякакви други приспособления или материали, които са годни да изпълняват функцията да съдържат и съхраняват различни стоки, предлагани директно на Клиента.
7. „Цена" е крайната цена за бройка или за определено количество стока или за услуга, включваща данъка върху добавената стойност (ДДС) и всички допълнителни данъци.
1.8. „Случайно събитие" е форсмажорно, непредвидено към момента на сключването на договора обстоятелство от извънреден характер, което прави изпълнението му невъзможно.
1.9. „Електронна препратка" (редирект) е връзка, обозначена в определена Интернет страница, която позволява автоматизирано препращане към друга Интернет страница, информационен ресурс или обект чрез стандартизирани протоколи.
1.10. „Информационна система /Система" е всяко отделно устройство или съвкупност от взаимосвързани или сходни устройства, което в изпълнение на определена програма осигурява или един от елементите на което осигурява автоматична обработка на данни.
1.11. „IP Адрес„ („IP address") е уникален идентификационен номер, асоцииращ компютър, Интернет страница или ресурс на Клиента, по начин, който позволява локализирането им в Интернет мрежата.
1.12. „Търговски съобщения" са рекламни или други съобщения, представящи пряко или косвено стоките, услугите или репутацията на лице, извършващо търговска или занаятчийска дейност.
1.13. „Злоумишлени действия" са действия или бездействия, които нарушават Интернет етиката или нанасящи вреди на лица, свързани към Интернет или асоциирани мрежи.
1.14. „Интернет страница"(уеб-страница) е съставна и обособена част от уебсайт.
1.15. "ЗЗП" - Закон за защита на потребителите. Вижте го тук
1.16. "Вносител" - лице внесло стоката на територията на Република България.
1.17. "Стока" е всеки продукт или артикул предплаган в интернет магазина ни.
2. Промени в Общите условия
Доколкото предлаганите от Продавача стоки са разнообразни и постоянно допълвани и модифицирани с оглед тяхното усъвършенстване и разширяване на продуктовия каталог, както и във връзка със законодателни промени, които рефлектират върху условията за предлагането им, настоящите Общи условия могат да бъдат променяни едностранно от Продавачът, като ги публикува в интернет страницата.
Промените в Общите условия не засягат отношенията между Клиента и Продавача, възникнали във връзка с валидно подадена преди уведомлението по заявка за покупка на стока.
3. Информация за стоките в тази интернет страница: Продавачът публикува на уеб страницата описание на основните характеристики и изображение на всяка стока, продажната цена, както и цена за доставка, невключени в цената на стоките, свързани с тяхната доставка, информация за начините за плащане, доставка и изпълнение на договора, за правото на Клиента, който е потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите и за условията и начина за упражняването му, както и периода, за който направеното предложение и цена остават в сила. Продавачът не носи отговорност при невярност на посочената от производителя информация за характеристиките на стоката. Възможно е да бъде допусната случайна техническа грешка при публикуване на информацията и цените. Тогава продавачът може да откаже доставка и се задължава да върне заплатената от купувача сума, ако има такава.
4. Заявка за покупка: Заявка за покупка от Клиента се осъществява чрез последователното извършване на следните действия: Определяне на вида и количеството на стоката и заявката на посочения телефон за заявки или форма за онлайн заявка. Даване на информацията за доставка (точен адрес в България, валиден български телефонен номер, контактно лице/избиране на начин на плащане на продажната цена на стоката /по банков път, на място на посочените адреси или чрез наложен платеж при доставката от куриера/. При посочени непълен, неверен или грешен адрес и/или телефонен номер при подаване на заявката, се счита, че същата е невалидна и за Продавача не възниква задължение за нейното изпълнение. Заявката поражда действие между страните след проверка на наличността на заявената за покупка стока и след потвърждаване на валидността й на посочения от Клиента телефон за връзка или чрез изпращане на съобщение до електронната му пощенска кутия за кореспонденция. Поради голямото количество на стоките е възможно част от стоките да са неналични и изчерпани. В такъв случай продавачът при получено предварително плащане, връща получената сума. Заявката се приема на посочената електронна поща,телефон или форма за онлайн поръчка /Продавачът не гарантира, че няма да пропусне вашата заявка в електронната поща или запише грешна информация за поръчката/. Заявка за издаване на фактура се прави предварително. Указаните на тази интернет страница цени на отделните стоки са за единично количество и не включват разходите за доставка и монтаж, тези разходи са упоменати отделно.
С да информираме клиента за правата му като потребител , който иска да закупи дадена стока от разстояние , без физически да я вижда , да я получи в даден срок , да я откаже като поръчка или пък да я върне обратно на Продавача по начина и реда установен в Общите условия съобазно нормативните разпоредби , Solarshop-bg.com в качеството си на добър и лоялен търговец стриктно спазва Закона за защита на потребителите и се позовава на него, така че пълна информация относно него може да намерите тук.
5. Доставка : Наличната стока се доставя на посочения от Клиента адрес /до външната входна врата/ в срок до 3 работни дни. За неналични стоки в склада ни се прави предваритело запитване до Продавача. Срокът за доставка е достатъчен според обстоятелствата. Стоката се доставя подходящо опакована, съобразно вида й и транспорта за доставка. Фигурирането в сайта на дадена стока не значи задължително, че е налична. При покупка с карта или банков превод е необходимо да се направи запитване предварително дали стоката е в наличност. Виж още
6. Предаване на стоката: Стоката се предава на Клиента или на трето лице, което приема и потвърждава получаването на същата от името на Клиента. При уговорена доставка от Продавача, Продавачът се задължава да предаде стоката до външния вход на обекта на Купувача, ако има достъп до него. При предаване на стоката Клиентът или третото лице подписват придружаващите я документи. И предварително се запознават с гаранционните условия от гаранционната карта преди да приемат стоката. В случай, че Клиентът не бъде намерен в срока за доставка на посочения от него адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, Продавача се освобождава от задължението си да достави заявената за закупуване стока. Клиентът може да потвърди желанието си да получи стоката и след изтичане на срока за доставка, в който не е бил намерен на адреса, като поема всички разходи по доставката. В този случай започва да тече съответно нов срок за доставка от момента на потвърждението по предходното изречение.
7. Плащането на стоката става: по банков път, на куриера чрез наложен платеж, чрез ипей или с карта. Виж още
8. Отказ от сключен договор и възстановяване на заплатената цена.
Срокът, в който Купувачът (всяко физическо лице) има право да откаже покупката е 14 дни, считано от датата на получаване на стоката. За да упражните правото си на отказ, трябва да ни уведомите за Вашето име, адрес, номер на покупката, име на стоката и телефонен номер и за решението си да се откажете от договора с писмо, изпратено по електронната поща от имейла, от който е направена поръчката или с писмо по пощата. Можете да използвате приложения стандартен формуляр за отказ или да пратите онлайн .
Формуляр, който може да използвате за упражняване на отказ:
До Соларшоп ЕООД (www.solarshop.bg)
ЕИК:112649111, гр.Пазарджик, С.Врачански 9
настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки:
.......................................................... /описание на стоката/
.......................................................... /номер на поръчката/
Стоката е получена на ...................... /посочва се датата на получаване от потребителя/
.................................................................................../Име на потребителя/
Гр./с...................................................................... /Адрес на потребителя/
................... ..................................
/Дата/ /Подпис на потребителя/
На основание Закона за защита на потребителите Купувач, физическо лице, който има качеството потребител по смисъла на ЗЗП в срок от 14 дена след доставката има право без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор, като върне поръчаната стока при следните условия:
Клиентът предварително писмено информира Продавача, на следния имейл адрес: info@solarshopbg.com , че на основание ЗЗП се отказва от договора. Купувачът задължително посочва кога ще върне стоката и банкова сметка с титуляр купувача, на която да му бъде върната заплатената цена на стоката. Стоката може да бъде върната единствено с куриер на адрес София, бул.Черни връх 44 или на друг адрес, който се уточнява от Продавача след подадената заявка за връщане.
Всички транспортни и други разходи по връщането на стоката са изцяло за сметка на купувача. До момента на обратното предаване на стоката от страна на потребителя на Продавача, рискът от случайното й погиване или повреждане се носи изцяло от купувача. В случай, че купувач се възползва от правото си по ЗЗП при положение, че е изпълнил посочените условия, Продавачът се задължава да му възстанови заплатената цена по банков път в срок до 10 дни от връщането на стоката. Заплатената от Клиента сума за стоката се връща след направен оглед и приемане на стоката от страна на Продавача.
Когато клиентът върне стоката на продавача и тя не отговаря на изискванията за връщане на стока , а именно – не е във вид , в който е била изпратена на клиента. Била е монтирана вече или употребявана. Поставената от производителя оригинална опаковка на стоката е махана или е нарушена цялостта на поставени от Продавача стикери. Липсват пакети или детайли от цялостния вид на стоката,
то тогава Продавачът има право:
- да не удовлетвори рекламацията и да не приеме стоката обратно
- да я приеме и задържи в складовата си база , като уведоми клиента за 5(пет) дневен срок , в който клиента да си я вземе обратно.
Продавачът не носи отговорност за съхранението на стоката в случай , че клиентът реши да не си я вземе обратно.
В случай , когато клиентът използва правото си на отказ от поръчка, по която е направено авансово плащане , с което е задействана поръчката към производител или вносител, то същия има право да поиска възстановяване на платеното от него авансово плащане. Тогава Продавачът има право да задържи 10% от сумата на поръчката ( приема се като Капаро ) и да върне на потребителя остатъка от сумата в десет дневен срок. Не се възстановяват допълнителни такси, като наложен платеж или такси за обработка. Купувачът се задължава да върне и ако има подаръци и безплатни екстри към стоката. Връщането на стоката при отказ е за сметка на купувача.
Стоки/услуги, за които клиентът няма право на отказ:
• при предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението й е започнало с изричното предварително съгласие на потребителя и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от търговеца доставката на Стоки;
• при доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от търговеца и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
• при доставка на стоки, изработени по поръчка на Клиента или съобразно неговите индивидуални изисквания, т.е. при доставката на Стоки, изработени по поръчка на Клиента;
• при доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
• при доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
• при доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
• при предоставяне на цифрово съдържание, което не се доставя на материален носител, когато изпълнението е започнало с изричното съгласие на потребителя, който е потвърдил, че знае, че по този начин ще загуби правото си на отказ.
9. Преглед на стоката, рекламации и гаранция: виж тук
10. Права и задължения на Продавача: да прехвърли на Клиента собствеността на заявената за покупка стока след плащането й; да достави в срок заявената за покупка стока /освен ако няма основателна причина и бъде възпрепятстван да направи това/; да полага дължимата грижа за изпълнение на своите задължения; Продавача има право: да поставя електронни препратки към други Интернет страници и ресурси и рекламни банери за продажба на стоки и предоставяне на услуги от трети лица, включително електронни препратки и рекламни банери, сочещи към уебсайтове, намиращи се извън контрола на Продавача. Продавача си запазва правото да поставя електронни препратки и рекламни банери, сочещи към уебсайтове, намиращи се извън контрола на Продавача и в клиентския профил Клиента. да изпраща непоискани търговски съобщения до Клиента с цел да предложи информация и реклами относно свои собствени или оферирани от други търговци стоки и/или услуги, както и да прави запитвания по най-различни въпроси, да провежда анкети и други. Продавача няма задължение за осигуряване на компютърно оборудване и свързаност за пренос на информационни пакети между Клиента и него, необходими за осъществяване достъп до ресурсите на системата. Продавача не носи отговорност, ако Клиентът не може да осъществи достъп поради проблеми извън контрола на Продавача (хардуерен или софтуерен проблем, проблем с Интернет свързаност и др.).
За употребявани уреди, срокът на гаранцията се упоменава допълнително. За употребяваните уреди не важи гаранция за допълнителни екстри към уредите, които не са от базовата окомплектовка, както и за преместваемите части. Продавачът няма задължение да предостави оригинално упътване или сертификати.
11. Ограничаване на отговорността: Продавачът полага грижа информацията в магазина да се поддържа винаги вярна и актуална, но не гарантира за достоверността и пълнотата на същата. Продавачът не носи отговорност за непредоставяне на достъп до магазина, както и за необработването или ненавременното обработване на заявките за покупка, при настъпване на обстоятелства извън неговия контрол - случаи на непреодолима сила, случайни събития, проблеми в глобалната мрежа Интернет и в предоставянето на услуги извън контрола му. Продавачът не гарантира, че достъпът до магазина ще бъде непрекъсваем, навременен, сигурен и свободен от грешки, доколкото това е извън възможностите, контрола и волята на Продавача. Продавачът не носи отговорност, ако Купувачът не е изчистил кеша от браузера си и види неактуална информация. Доколкото Продавачът не разполага с възможността да променя, контролира или по друг начин влияе върху качеството и годността за употреба на заявените от Клиента стоки, Продавачът не отговаря за съответствието им с приложимите нормативни изисквания и техните качества. Продавача не носи отговорност за вреди, причинени върху софтуера, хардуера или телекомуникационните съоръжения, или за загуба на данни, произтекли от материали или ресурси, търсени, заредени или използвани по какъвто и да било начин посредством Продавача. Доколкото няма обективната възможност и задължение и не контролира Интернет страниците и ресурсите, станали достъпни чрез поставените в Продавача и в клиентския профил на Клиента електронни препратки и рекламни банери, Продавачът не носи отговорност за противоправния характер на съдържанието и материалите, находящи се на тези Интернет страници и ресурси. Продавачът не носи отговорност за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от използването, достъпa или недостоверността на тези материали и съдържание.
Продавачът няма задължението и обективната възможност да контролира начина, по който Клиентът използва магазина.
12. Клиентът се задължава: да посочи точен и валиден български телефонен номер, име, адрес за доставка и електронен пощенски адрес за кореспонденция; да плати цената на заявената от него стока; да заплати разходите по доставката /освен ако не е упоменато изрично друго/; да получи стоката; да не подава фиктивни или невалидни заявки или друга невярна информация, да спазва българското законодателство, настоящите Общи условия, Интернет етиката, правилата на морала и добрите нрави; да не нарушава чужди имуществени или не имуществени права, включително право на интелектуална собственост; да уведомява незабавно Продавача за всеки случай на извършено или открито нарушение при използване на магазина; да не се намесва в правилното действие на системата, включително, но не само, да не осуетява процедурата по идентификация на друг Клиент, да не осъществява достъп извън предоставения му, да не възпрепятства други Клиенти да използват магазина, както и да не използва магазина по начин, предизвикващ отказ от услугите да не извлича чрез технически средства или по технически начин информационни ресурси или части от информационни ресурси, принадлежащи към базите данни, разположени в интернет страницата и по този начин да не създава собствена база данни в електронен или друг вид; да не се представя за друго лице или представител на юридическо лице или група хора, които не е оправомощен да представлява, или по друг начин да заблуждава трети лица относно самоличността си или принадлежността си към определена група лица; да не извършва злоумишлени действия по смисъла на настоящите Общи условия. При неспазване на задълженията по предходната алинея Продавача има право на обезщетение за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнението на задълженията по предходната алинея от страна на Клиента. В тези случаи, Продавачът има правото да сезира компетентните държавни органи за установяване на съответното нарушение. При получаване на стока , проверете съдържанието на пакета за съответствия на изпратената стока с подадената заявка .
При получаване на стоката при констатирани нарушения във външния й вид Купувачът трябва да се обърне към куриера , който е длъжен да състави протокол за увреждане на пратката и разходите за повредената стока се покриват от куриера. В противен случай при по-късна рекламация от страна на Купувача за липси или нарушена цялост на уреда, се счита, че те са по вина на купувача.
13. Защита на лични данни и GDPR: Продавачът, като администратор на лични данни има право да събира и използва добросъвестно информация относно своите Клиенти. Информацията, чрез която Клиент на магазина може да бъде идентифициран, може да включва име, презиме, фамилия, адрес, професия, пол, възрастова група, телефон, електронен пощенски адрес за кореспонденция и всяка друга информация, която Клиентът предоставя при регистрацията си и всяка друга, която същия въвежда или предоставя при заявяване, получаване или използване на предоставяните от Продавача услуги. Вижте повече
14. Форсмажорни обстоятелства:
14.1. Нито една от страните няма да носи отговорност за неизпълнението на договорните си задължения, ако подобно неизпълнение се дължи на форсмажорно обстоятелство. Форсмажорно обстоятелство е непредвидимо събитие, извън контрола на страните, което не може да бъде избегнато.
14.2. Ако в срок от 14 (четиринадесет) дни от датата на съответното събитие, то не спре, всяка от страните има правото да уведоми другата страна, че прекратява Договора без да дължи на другата обезщетения за каквито и да е евентуално претърпени вреди.
15. Използване на "бисквитки" и интернет маркетинг
Уеб сайтът ни използва "бисквитки" с цел подобряване обслужването и проследяване нуждите и предпочитанията на клиентите. "Бисквитките" се използват и за нуждите на интернет маркетинг, като това позволява показването на рекламни съобщение в уеб пространството пред потребители, които вече са посетили веднъж сайта ни.
16. Имейл политика
С извършването на регистрация в сайта клиентът дава съгласие да получава персонални съобщения за оферти на своя имейл адрес, който е въвел при своята регистрация. Ако не желаете да получавате съобщенията, моля да приемете извиненията ни за причиненото неудобство и да се отпишете от линка на изпратения имейл.
17. Приложимо право/юристдикция: За неуредените от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България и ще се решават от компетентния съдебен орган в гр.Пазарджик. Всички цени и условия в сайта важат за онлайн поръчки.
18. При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да ползвате и сайта на ЕС за решаване на спорове на ЕС тук.
За въпроси относно Общите условия, моля пишете на: info@solarshop.bg